最浪漫的粉紅,我最愛的粉紅↓

 我聽到的HIM的第一首歌Gone with the Sin是收錄在他們的第二章專輯Razorblade Romance,這張是我的最最最愛,也是許多歌迷一致認同他們最好的專輯之一。

我買專輯不單單是為了音樂,也是為了設計和包裝。我喜歡經過用心的設計包裝,有獨特的美感跟意義,Razorblade Romance據Ville說是因為他希望是粉紅色的,可以很亮眼,也代表了整張專輯的風格。不過這張專輯我喜歡的歌太多,所以介紹起來也會比較長。

當下買到手時就重複一遍又一遍的播放,即使現在聽了那麼多次,依然不減低一分一毫他在我心中重要的程度。

我不太確定Razorblade Romance應該怎麼翻,但大意就是如利刃般、尖銳鋒利的、充滿危險的愛情吧……(台灣翻的「愛在危險邊緣時」我也蠻喜歡的)

 

 

 

Join me (in Death)

首隻單曲,在德國創下驚人的好成績!其實這首歌是莎翁名劇《羅密歐與朱麗葉》激發的靈感所寫出的音樂。(其實我覺得另一首歌反而更容易讓我聯想到這齣名劇,這就是解讀不同啊!)

 

 

Baby join me in death

We are so young

our lives have just begun

but already we're considering

escape from this world

and we've waited for so long

for this moment to come

we're so anxious to be together
together in death

Won't you die tonight for love
Baby join me in death
Won't you die
Baby join me in death
Won't you die tonight for love
Baby join me in death

This world is a cruel place
and we're here only to lose
so before life tears us apart let
death bless me with you

每次聽到他唱:"Won't you die tonight for love"(今晚你會為愛而死嗎?)不知道為什麼有股莫名的浪漫……

然後聽到"this life ain't worth living!"(這生命不值得活下去),讓人感到複雜的心痛,果然是羅密歐和朱麗葉吧。

聽說有人聽這首歌聽到去自殺,所以後來就簡稱Join me了。雖然Ville自己說這首歌跟其他比起來稍嫌"弱"了點,因為不是以真實生活為靈感,不過受歡迎程度讓我懷疑他的粉絲壓力很大喔?(光聽到鍵盤前奏就會turn on粉絲的一首歌)

 


Right Here In My Arms

這已經是任何一場演唱的固定班底,必唱曲目了。每次這首歌一出現,粉絲們就跟被turn on一樣,high的不得了,最後變成大合唱,熱鬧滾滾。時至今日,我還沒看到哪場演出少了這首歌。然後有時候連坐在電腦前的我也會跟著合唱……

 

 She is smiling like heaven is down on earth

Sun is shining so bright on her

And all her wishes have finally come true


And her heart is weeping.
This happiness is killing her.

She'll be right here in my arms
So in Love
She'll be right here in these arms
She can't let go

 

So hard she's trying

But her heart won't turn to stone... oh no

She keeps on crying
But I won't leave her alone
She'll never be alone

 

 

再來是我的定情曲,第一次聽到的HIM的歌:Gone with the Sin


也是Ville這張專輯裡最喜歡的一首歌之一。

Ville:"This is one of my favorite songs on the album. I think the whole band agrees. This was very unlike other HIM songs when I wrote it. Gone with the Sin is light, and it may even have a little country music flavor. It’s a damn simple love song, but all the clichés have in a way been turned upside down. It’s like a negative version of everything"  (Synnin viemää pp.138-139)

(這是我整張專輯最喜歡的歌之一。我想全團都會同意,當我寫她時,和HIM其他的歌十分不同。Gone with the Sin比較輕,甚至有些鄉村的感覺。這是一首簡單的情歌,但所有的陳腔濫調卻被顛倒了過來,像是每件事情的負面版本)

I love your skin oh so white
I love your touch cold as ice
And I love every single tear you cry
I just love the way you're losing your life

Ohohohohoh my Baby, how beautiful you are
Ohohohohoh my Darling, completely torn apart
You're gone with the sin my Baby and beautiful you are
So gone with the sin my Darling

I adore the despair in your eyes
I worship your lips once red as wine
I crave for your scent sending shivers down my spine
I just love the way you're running out of life

 

 

【To be Continued...】

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    SamSam 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()